Treening

Mõõdukas kehaline aktiivsus on vajalik igas eas inimestele ja see on üks tervisliku elstiili alustalasid. Võimalused aktiivseks füüsiliseks tegevuseks vähenevad kogu aeg: kõndimise asemel me sõidame autoga ning isegi kodus pole vaja end eriti liigutada - erinevate pultide arv suureneb pidevalt. Väheliikuvatel inimestel on rohkem terviseprobleeme, kui kehaliselt aktiivsetel.

Vähene kehaline aktiivsus ja ülekaalulisus on üheks põhjuseks diabeeti haigestumisel. Mõõduka ülekaaluga inimeste kehakaalule mõjub füüsiline aktiivsus eriti efektiivselt, kuid väga suure ülekaaluga inimestel mõjub juba isegi jalutuskäik väga positiivselt, eriti kui seda järk-järgult pikendada või kiirendada.

Mõõdukas kehaline aktiivsus on vajalik igas eas inimestele ja see on üks tervisliku elstiili alustalasid. Võimalused aktiivseks füüsiliseks tegevuseks vähenevad kogu aeg: kõndimise asemel me sõidame autoga ning isegi kodus pole vaja end eriti liigutada - erinevate pultide arv suureneb pidevalt. Väheliikuvatel inimestel on rohkem terviseprobleeme, kui kehaliselt aktiivsetel. Vähene kehaline aktiivsus ja ülekaalulisus on üheks põhjuseks diabeeti haigestumisel. Mõõduka ülekaaluga inimeste kehakaalule mõjub füüsiline aktiivsus eriti efektiivselt, kuid väga suure ülekaaluga inimestel mõjub juba isegi jalutuskäik väga positiivselt, eriti kui seda järk-järgult pikendada või kiirendada.

Mis juhtub treeningu tulemusena?

Füüsiline aktiivsus parandab vererasvade tasakaalu ja avaldab soodsat toimet südame-veresoonkonnale.

  • Vähendab üldkolesterooli taset
  • hea ehk HDL kolesterooli taset
  • Langetab vererõhku
  • Vähendab trombide tekkimise võimalust
  • Parandab ja soodustab veresoonte ahenemise korral uute veresoonte moodustumist
  • Vähendab südamehaiguste tekkimise riski
  • Füüsiline aktiivsus parandab üldist enesetunnet ja tõstab toonust
  • Vähendab väsimust, parandab meeleolu
  • Parandab une kvaliteeti
  • Vähendab stressi
  • Parandab elukvaliteeti

Diabeetikule avaldab füüsiline aktiivsus soodsat mõju:

  • Langetab veresuhkrut
  • Suurendab glükoosi omastamist organismis
  • Vähendab glükoosi vabanemist maksas
  • Langetab insuliini taset organsimis