Kuidas alustada füüsilise treeninguga?

On sadu võimalusi olla kehaliselt aktiivne, kuid see tegevus peab olema nauditav ja teile meeldima. Kõige kasulikumad on harjutused, mis parandavad organismi hapniku omastamise võimet. Neid harjutusi nimetatakse aeroobseteks, st. organismil on kehalise tegevuse ajal piisavalt hapnikku. Koormus peab olema selline, et oleks võimalik kaaslasega vestelda, ei tohi tekkida liigset hingeldamist.

Diabeetikul on soovitav teha 2,5 tundi nädalas mõõduka intensiivsusega aeroobset trenni. Aeroobsed harjutused nagu kõndimine, jooksmine, ujumine, jalgrattaga sõitmine, peaksid tõstma pulssi ja põhjustama kerget hingeldust.

Kui inimene pole eelnevalt üldse olnud füüsiliselt aktiivne, sel juhul piisab, kui ta alustab tavalise kõnniga või kodutöödega, treppidest liikumise või aiatöödega.

Mõõdukalt aktiivsetel inimestel on soovitav harrastada ujumist, vesivõimlemist, tantsimist ja treppidest üles-alla kõndimist. Füüsiliselt aktiivsed inimesed võivad lisaks kiires tempos kõndimisele proovida ka tantsimist või tennise mängimist.

  • Valige spordiala, mis Teile meeldib
  • Alustage aeglaselt, algatuseks 5-10 minutit
  • Järk-järgult pikendage trenni aega ja suurendage koormust
  • Võimalusel tehke harjutusi tuttavatega koos
  • Seadke realistlikud eesmärgid
  • Premeerige ennast, kui olete eesmärgi saavutanud

Diabeetik peaks trenni tegema kellegagi koos või siis ühinema grupitreeningutega. Ei tohi häbeneda öelda, et mul on diabeet. Sõbrad peaksid teadma ja ära tundma ohusümptomid ja pakkuma igakülgset abi.

Treeningu planeerimine

Energiakulu vastavalt kehakaalule 30 minuti jooksul (kcal)

Vali liikumisviis

 

Vali kehakaal

 
Energiakulu:

Enne trenni

  • Jooge piisavas koguses vett
  • Kasutage häid spordi jalanõusid vigastuste vältimiseks
  • Olge kindel, et trennikaaslane oskab madala veresuhkru kaebusi ära tunda ja vajadusel aidata
  • Kontrollige oma veresuhkru taset
  • kui veresuhkur > 14mmol/l , ärge minge trenni
  • kui veresuhkur < 6mmol/l , sööge 15 g süsivesikuid
  • Võtke trenni kaasa süsivesikuterikast toitu juhuks, kui veresuhkur peaks madalaks minema